Thursday, April 06, 2006

Maximus

Dag dug dag dug debaran di hati when I heard his voice on the phone. He was the only one who always made me feel like that, and now I know he still has that effect on me. Ada rasa teragak-agak kedengaran, he sounds so dekat, yet it was so him. Mungkin dah lama aku tak dengar suara dia agaknya. Maximus - itu lah satu nama yang dulu amat bermakna padaku, yang pertama mencuri hati ku. Dgn hanya satu utusan email, dan satu pesanan ringkas, dia pantas menyapa ku lagi. Mendengar suaranya mengimbau kembali kenangan yang bertahun-tahun dahulu. We talked about life, about me ... and about him. Tiada yang peribadi, sekadar hanya yang perlu. Sehingga ada ruang kosong, masing-masing loss in speech. Memang dia begitu orangnya, pendiam, tiada banyak yang mahu diperkatakan. Katanya, dia akan berkunjung ke sini (but not as soon). Aku terdiam. I felt so nervous. Apa nih ... he was just from my past. Satu nama yang muncul lagi setelah sekian lama aku terlupa.
Rindukah aku padanya?
Ya ... I miss the times we spent together.
Mungkin kah 'sesuatu' itu masih ada lagi di antara kami? Ermmm ... aku tak tau.
Mahukah aku bertemu dengan nya semula?
Entah ... aku takut untuk kecewa lagi.

2 comments:

Anonymous said...

amboiiii....maximus mana pulak nie?

Sri_Kandi said...

alaaaa, one Maximus Decimus Meridius that I once fell for ... and the "unsung" chemistry that we used to have with each other - jiwang kapak betul, hehehehe ;)