Friday, May 16, 2008

Balik Kampung Hari-Hari

Hah, dah ari Jumaat. Yahoooo ... ari ni hati gumbira sebab meeting ngan Scroogie tak de. Yeyyyyyy ... Bukannya kena kensel, tapi dia dah datang "melawat" ari Rabu tu hari. Teruih peninggggg aku pas tu. Telan panadol, pas tu zzzzzzzzzzzzzzzzzz. Bukannya apa, terkejut beruk aku bila dia dtg carik petang tu, cepat betul dia buat keje. Tak terkejo di aku! Alahai ... so the very efficient one. Nasib baik dia kata, minggu depan jumpa dia, so ... dapatla aku bercopacabana ari ni. Tapi ari ni je la kut, sbb dia nak tgk benda lain (yang mmg tak siap *sigh*) for the next meeting. Tak pe ... tak pe ... relakssss. Kang pening lagi.
Tadi pagi gi bank - kuar duit nak bayo utk accommodation sem depan. Baru duit scholar masuk, tak sampai 2 minggu, surat dah mari soh bayo. Alahai, timing bagus betul. Balancenya tu pepandai le nak cover for the next 3 bulan. Semalam aku tgk berita, dorang kata Air Asia nak launch cheap fare to Perth start bulan 11 nih. AUD99 (lebih kurang RM300+++ ) je trip dari Perth ke KL. Dengo cite, biz class dorang abt RM2000. By March next year, ada daily flights. Hahahahahaha ... gumbira hati bila tgk berita smlm. Tapi dorang ni pandai gak, start bulan November, kalo bulan 10 bleh balik kg utk raya. Aku ni kan rasa2nya nak balik, kut tunggu tambang murah tu agaknya. I bet la, ramai dan ramai lagi Msians dok mari sini. Well, Perth is nice city for a short break, a good one to raise a family too. Ramai PR dari Msia, and Asian food pon senang gak nak dapat. Yang paling penting, Perth adalah city yg terdekat ngan Msia - flight pon tak lama. Ni mcm, hari2 nak balik pon tak pe, hahahahahahahahaha ...
Ada byk cite lain, tapinya aku ni macam maleh nak menaip la plak. Nevertheless, ada gak la satu cerita ni yg menyebabkan aku gelak beso. Hahahahahaha ... tu laaaaa ... beringat seblom kena. Kalo dah kena, jenuh nak nutupnya. Apa pon, blajo le dari pengalaman. Ari dulu ko mengcakah (hehehehe ... ni pinjam dari perkataan yg slalu dipakai di T.I), ari ni kut ko bleh tesungkor. Ateeeeee ... pereh le juge gamaknya nak ngangkat muka nengok org. Dah lama aku tunggu ari tu, dgn tak disangka2, sampei juga berita tu. Macam-macam manusia ni. Yang buat lagi best tu, siap assonantly rhymed lagi. Hahahahahahahaha ... gempak seluruh alam, dari Amerika la, Australia la, Malaysia la, UK la dan lain2 tempat di lain2 benua jugak la. Bergego! Nak gelak skali lagi la ... Hahahahahahahahahaha ...
Ok la weh, tu je la utk ari nih, aku nak gi print barang sket, slamat berhari minggu. Tata.

No comments: