Sunday, January 07, 2007

Kongsi-Kongsi

Some things are just best left unspoken, like my previous entry on the late call I had. Time heals. I pray for it. Kadang-kadang, to listen to others can take a toll on yourself too. Aku rasa dah penat. And some think I am trying to avoid them. Dan akhirnya terasa dengan tindakan aku. But can't I be given a choice to not listen to all that they want say? Sekali-sekala a repeat, one or two, would be fine. Tapi not to make it a habit. I have been there, I have done that. So what's new? And I have never told that to any breathing souls. I keep it all to myself. Tapi ada ke orang yang nak spend their time thinking about my feelings? Macam tak de agaknya. I refuse to be seen as someone who reveals too much, especially my unhappiness and my problems. Yes, I have my own problems too. Tapi ada ke orang tau? Tak ada. Itu lah aku, semuanya simpan sendiri. Degil yang tak bertempat kan? Ego sungguh. Realistically, bukan tak mahu berkongsi, tapi dengan siapa? Suatu masa dulu, aku punya teman untuk berkongsi. Indah seketika, tapi sayangnya semua hilang dengan tiba-tiba. Hancurnya hatiku tiada siapa yang tahu. Kemudian, hadir pula peluang kedua. Tapi akhirnya, dia pergi bersama di angin lalu. Aku lepaskan semuanya. Aku pun berhenti mengharap. Kataku lagi, simpanlah segalanya di dalam dirimu. Apa perlunya berkongsi. Kini, bila ada yang menyapa mahu berkongsi, aku panik, tidak berani lagi. Bukan kerana aku tak mahu. Puas aku fikirkan. Semacamnya, aku sudah tidak tahu berkongsi lagi. Aku katakan aku tidak layak untuk kemungkinan satu perkongsian itu. Aku tahu, aku bukan menyakiti hanya hati sendiri.

No comments: