Friday, April 18, 2008

Cerita Minggu Ini

Dah ari Jumaat dah. Pejam celik pejam celik dah ujung minggu balik. Ari ni aku sorang je kat lab, Bill and Caryn dah chaloh. Pakcik Scrooge called tadik pagi sbb meeting tak jadik. Dia nak buat meeting ari Rabu lepeh, aku plak tak de. Hehehehe ... tak gi skolah ari tu, sbb aku tgh sibuk baca some chaps from a book. Dia kata minggu depan dia panggil balik. Dia ni suka mention new terms and words, aku plak, bila dengo benda yg pelik2 ni, alahaaaaaiiiiiii, risau memanjang. Yer la kan, that means more work. Kerja yg sediakala ada pon tak terabih, ni nak tambah lagi, bleh groggy dibuatnya.
Hari Selasa tu ari aku gi attend interview kat Chancellory. Nasib baik le aku pakai baju elok sket, sbb sume org pon dok pakai baju formal. Jenny called ari Jumaat lepeh soh aku attend interbiu tu. Ada 7 org lagi students yg sama group ngan aku, panel interviewers nyer sume Professors dari uni luar dari WA - tak salahnya ada dari QUT, RMIT, Unisa, dan several others. Soklan dorang tanya ok la. Dalam group tu, separuh domestic students, separuh lagi international students. Masa sampai tu, tgk2 name tag dah siap kat atas meja, beso giler siut. 5 batu dah bleh nampak :P Anyway, dalam group aku ni ada la sorang minah dari Msia. Makcik ni, hmmmmm, menurut kata sumber yg bleh dipercayai, ala2 pilih org sket bila nak berkawan. Dia ni aku rasa kategori org yg berduit, sbb dia ada pertalian kerabat2 diraja sket. So bila kat sini pon, dia lebih suka bergaul ngan PR yg mmg dah lama dok sini. Some friends kata, dia ada 'eksi' sket. Ada la tempias2 'eksi' tu yg aku nampak masa time interview tu. Aku senyum dan tegor la dia, for formality sake kan. Dia kata dia tak ingat aku, aku kata small matter, aku ni low profile. Siap tanya la attachment kat mana. Hehehehe, sori le makcik. Kut stakat Seksyen 2 sampai Seksyen 18 tu, aku rasa biasa2 je. Aku lama dok sana dulu and bila aku cakap aku nyer, dia teruih diam. Pas tu aku kata aku nak blah while she was mumbling to herself. Apa2 la makcik, I'm just not impressed. Hahahahaha, ikut suka ko lah nak cakap ssorang. Aku angkat kaki teruih gi lab.
2-3 ari ni ujan slalu kat sini. Si Bel masak gulai rempah sayo 2 malam lepeh, satu kuali beso, sume jenih sayo dia taroh, termasuk le seketui tauhu lembik tu. Memandangkan dia beriya2 nak soh aku try, aku pon makan le. Dah agak dah, paste rempah dalam botoi yg ready made tu tak bleh lawan gulai rempah yg kita slalu makan kat Msia. Tak kena rasanya. Tapi makan je lar, org dah bagi. Dia kata kuahnya cayor sket sbb dia pi buboh lagi ayor nak kasik cepat masak. Hehehe... kuali dia kan dah le beso, pas tu dia tak de tutup kuali tu, ditaruknya tudung periuk yg kecik tu kat tgh2 kuali tu. Hehehehe... mcm2 minah ni. Si Josh plak, mengadu dia tensen sbb ada 2 assingment due same date. Bukannya byk tau, baru 1000 words for each assignment, dia dah gabrak. Siap stress2 lagi. Dia kata, last week dia hampir2 nak quit from uni sbb tak bleh nak handle pressure. Aiyoooooooo Ah Pek aaaaa ... ni baru first year, first sem. Kalau yg mcm tu pon tak bleh nak handle, cam ne nak cope up dgn the more semesters coming up nih. Time management kena bagus la aku cakap kat dia, dalam hati aku kata, time management sendiri pon tak baguih lagi ada hati bagi suggestion kat org, hehehehehe. Yash plak sakit, agaknya kena angin kus-kus. LoL, aku rasa mamat ni dah tangkatp lentok ngan sorang minah Benggali dari Seksyen 3. Siap dia intro kat aku dan sume org kat flat tu. Minah tu plak aku ingat dah lama dok kat housing we all, rupa2nya freshie ... baru sampai last Feb. Minggu ni, bleh dikatakan tetiap malam le si Jas dtg bertandang ke flat kitaorg. 2 malam lepeh, amboi ... siap bershaving dan pakai minyak wangi la si Yash di tgh malam jeng jeng jeng. Malam tadi dinner skali. Muahahahaha. Bagus le. Pakcik tu dah solo beberapa sem lepeh si Mathevi blah balik kampung. Jarang2 kawan pompuan dia dtg, tapi kali ni si Jas mcm regular plak. Even si Bel tanya if Yash is going out with her. Hehehehe, she seems nice. Lawa gak, a bit better than Mathevi. Minah ni musti syok kut, yer la, baru sampai dah ada senior yg berkenan. Tinggi la saham kan.
Okeh, kena stop sini. Ada several things I need to finish up sblom balik. Sambung next time. Selamat berhari minggu.

No comments: