Wednesday, April 23, 2008

Life Just Is

Pagi tadik aku gi attend seminar. Abih at noon, dah le ujan sepanjang pagi, aiseh... punya la liat nak bangun. Ramai gak la yg attend, walaupun currently students are having their study free week. Sesampai je bila dah check attendance dan amik nota ... hek eleh ... ada individual presentation la plak. Memula tu rasa kalut le gak, out of the blue ... nah ko, kena present. Aku ni phobia sket bila sampai bab public speaking.
But surprisingly, things went very smoothly. Jumpa Mel, Caryn and Joy kat sana. Shaphan pon ada, dah lama sungguh tak jumpa mamat ni. Nampak semakin mature gak. Team mates aku sumenya kelakar - tak kering gusi dibuatnya. Mel, David, James, Rosemary ngan Maria mmg ada je idea nak cakap. Macam2 pengalaman nak share. David lak dok sambung pas seminar cite pasal Marc, Peter ngan Andy. Teringat time masa aku memula sampai dulu. Dorang ni la yg byk bagi tips kat aku, Zi lagi sorang yg byk bercerita. Anyway, bila time individual presentation tu, hah ko ... masing2 gila kuasa nak cakap. Rasa impromtu pon ada gak la. Masa pon cepat berjalan when you are having fun. But all in all, the seminar was really a very good one. Byk gak yg bleh dipelajari. Utk hari depan tu. Lupa lak, Ron pon ada tadik, dia one of the presenters dalam sesi tu. Aku rasa tangan dia patah, sbb berbalut. Dia dok kalut guna PC sbb audio CD yg dia nak mainkan tu tak mo berbunyi sampai le abis dia present. Pakcik ni pon lama aku tak jumpa dia, blom sampai masanya lagi. Tak lama tu, nanti2 aku mesti datang berkunjung.
Bila cakap pasal Ron, teringat la plak kat Scroogie. Pakcik ni punya la pjg umornya, tgh aku terhegeh2 kuar dari toilet, dia nampak aku dan apa lagi, terus memanggei2 aku. Aiyoyooooooo ... tak bleh nak lari lagi. Lama gak le bersembang ngan dia, dari bab keje aku sampai le ke interview minggu lepas ngan seminar pagi tadi. Aku cakap kat dia, keje tak siap lagi (*dgn muka yg malu*), so tak dak benda nak tunjuk kat dia minggu ni. Nak plak ari Jumaat ni cuti Anzac Day. Omputih Anzac Day kat padang, aku mesti Anzac Day kat atas katil punya la. Dia kata minggu depan dia akan tipon sbb dia nak "... go through ALL items ..." ngan aku. Nak cakap apa la kan ... tersengeh je le. Ingatkan bleh la melepaskan diri, nampak gayanya ... timing dia lagi bagus. Alamatnya, kena la aku siapkan keje yg tak siap tu. Dia kata pas meeting tu nanti, dia nak check balik semua changes. Sheeeeshhhhhhhh ...
Tadi dapat email Beena, dia kata ada berita sedih. She's been diagnosed having a fibroid in her uterus. Terkejut aku dengo, and from the email, I know she is really feeling very sad. Bila ada byk perkara yg nak dilaksanakan, ada lagi perkara yg terjadi. Yer la, ini satu dugaan, mungkin ada hikmahnya sebelom dia ke Adelaide. I don't now what I should say to her actually, but I'll pray for her. Semoga dia tabah slalu, cepat pulih seperti sediakala. Lolly plak ada problem ngan visa dan PR application. Mungkin tak bleh nak extend, so ... she's not sure whether to go back atau nak ikut Sven balik Germany. Nampak gayanya, mungkin Sven kena tamatkan pengajian kat Germany instead of in Tasmania. Baru nak mula kat sana, ada la plak halnya. Semua ni di luar jangkaan kita. I can onl y wish her all the best. If she decides to leave, tak dpt le aku jumpa ngan dia lagi. Nak kena call ni, nak tau cite sebenarnya.
Ada seorang org tu plak, balik cuti2 Msia ari nih, kui kui kui ... kita tak heran laaaaa! (<-- tu jeles sebenonya :P) Mana de maksud lain aihhhh.
Aku sebenonya ingat nak letak posting ni sok, tapi aku rasa esok aku sibuk lagi, so .. this is for this week. Lain kali cite lagi. Ta.

No comments: