Tuesday, April 01, 2008

Rambut Baru

Hari ni aku gi set rambut. Hahahahaha ... potong rambut daa. Ada la elok sket, kalo tak tu, udah serabut senget sana sini. Kali akhir aku gunting rambut ialah masa kat Jitra tu ari. Punya la aku tak puas hati sbb satu kakak Siam ni kerat ikut suka hati mak bapak dia je. Aku rasa rambut aku tu tobek kat byk tempat tau! Tu haaaa... kat kedai rambut depan supermarket Aneka kat PJ3 tu. Dah le kakak Siam tu tak paham cakap Melayu ngan omputih, kena guna khidmat penterjemah lagi. Aku agak pasal tu le rambut aku tak cun di kala tu, hehehehe. Nak cun mcm mana lagi, semakin menipis you :P
Ni hari, Ash cuti, si Jessica yg potong rambut aku, si Tash yg memblow nyer. Si Jessica ni, ada lebih dari 20 piercings kat badan dia tau, kat tinge je ada 14. Kat mulut pon ada gak. Tak dapat aku bayangkan macam mana le rasanya kalo ada sayo sawi ke, sayo bayam ke sangkut kat situ. LoL. Tu tak masuk segala tattoos yg dia ada kat badan dia. Dari Australia sampai le ke Spore dia pi buat tattoo tu. Dia kata lagi byk kale lagi mahal wooo. Ishhhh ... terror tul. At least si Ash ada subang bagak itam tu satu, makcik ni tak terkira. Tattoo dari yg kecik sampai le yg beso. Aku tanya gak, ko ni ada mcm group sendiri ke .. tu ha, mcm ala2 set budak2 gothic tu, dia kata tak de, cuma suka2 je. Tukang gunting dorang yg baru - si Ebony tu - kata si Jessica lagi teruk dari dia. Tattoo hampir seluruh badan. And she's training to be a tattoo artist, dalam apprenticeship mcm tu la. Aku sebenonya admire tattoo dan tukang buat tattoo, bukan senang kejenya, tapi bila bab tahan2 sakit tu... ish mintak maap aje la. Tak rela aku.
Pas tu aku kena bayo sewa bilik yg ada satu minggu tertinggal. Duit lagi. Pas tu gi cucuk duit sbb poket sudah kering beb. Duit lagi. Alahai ... byk nya aku dah belanja ari ni. Gi lak kedai cermin mata nak beli lenses nye solution, sume2 pon dorang dok taruk 3 botol skali. Last last aku beli yg travelling bottle tu, nanti aku nak gi carik kat Waterford. Botol yg kecik tu pon tak terabih, ni nak kena beli botol beso. Tak kuasa gua. Aku ni skali skala je guna lenses kat sini. Ni pun nak ngabihkan lenses yg powernya sikit ni, skrg ni power cermin mata aku dah naik. Makin rabun dah aku ni. Kalau nak gi lecture, sudah seharusnya aku kena dok nuuuuunnnnnn line no.1 dari depan. Kut dok kat blakang terkebil2 je nak wat pe.
Balik lab, si Bill ada. Pakcik tu baru abih lecture. Hehehehe, dia kata ari ni abih cepat. So, dia rasa tak best, takut students komplen. Al-maklumle, kelas 2 jam, sejam stengah dah abih. Aku cakap kat dia, kalo aku la student dia, aku musti suka, abih kelas cepat. Hehehe, pakcik tu kata, maybe dia tak elaborate abis, skema tul pakcik ni.
Semalam hujan lebat kat sini, sehari semalam tak henti. Ada kes banjir gak yg dilapaorkan kat TV, cuaca pon sejuk. Bila daylight saving dah abih, cuaca pon bertukau. Now, masuk je kol 5 dah nak gelap. Mcm tukang baca berita sorang ni kata, bila tido masih summer, bila bangun udah winter, hehehehe. Malam tadi, udah start le membungkuih dalam selimut, kut 10pm aku dah bobok dah. Sejukkkk beb ... tilam pon memanggil manggil aku soh tido cepat. Hahahaha. Aku ni nak tipon si Lolly, dah lama aku tak cakap ngan dia. Nanti aku sambung key. Tata.

No comments: