Friday, March 28, 2008

Nota Kuning

Setelah lama tak gi skolah, ari ni aku rasa baik le aku gi skolah kan. Sampai2 je kat sini, tgk2 ada nota kertas kuning tertampal kat screen PC ni. Rupa2nya si Mehnosh yg kasik. Aku tak le terkejut kan, sbb mmg dah agak dah aku mesti akan dicap sbg the "culprit" in this case. K.Yuss dah kasik tau kat aku awal2 lagi apa yg dah berlaku. Makcik tu kena vacate kan tempat dia sbb ada orang komplen pasal dia kat opis, tapi org tu BUKAN aku tau! Bila aku gi tanya kat Danielle tadi, Danielle kata ada org komplen pasal dia kasik all the passwords to access lab ni ngan all the facilities here. Lagipun, Danielle kata she won't be back sbb dia dah withdrew from the course. And Danielle kata dia akan email kat Mehnosh pasal note kuning tu. Makcik tu ingat aku yg jadik tukang repot sbb aku sajalah yg slalu menjadi saksi kepada aktiviti2 anak2 dia. Aiseh ... buang karan je, lagi byk benda penting aku kena buat la makcik. Kadang2 kan, daripada observation aku yg tak seberapanya nih, set2 si Mehnosh ni adalah slalunya set2 org yg dibagi betis nak paha. Suka beno take things for granted tu dah le satu bab, ni bagi sket, lagi mau demand lelebih. Udah trademark deme gitu gamaknya.
Rupa2nya Danielle soh dia kosongkan tmpat dia exactly lepas Easter. According to Bill, pagi tu si Mehnosh pindah, petang tu dah ada org baru masuk. Satu minah OZ, namanya Caryn. Dia budak Media. Nampak gayanya, cepat le jugak si Danielle tu bertindak. Aku cerita kat Bill apa yg terjadik, dan si Bill telah terkejut mendengonya. Bill kata, biasa la tu ... stengah org mmg enjoy berprasangka mcm tu. Hehehe... Bill kata tak nak ke aku email si makcik tu. Aku kata ... GI JALANNNNNN laaaa ... aku ni bak kan dah kebal je ngan benda2 cam ni. Dari Bukit B sampai le ke Ayer K, aku dah ada bertahun2 nyer training pasal benda2 ni. Tak jadik kudih dah. Kui kui kui ...
Oh ya, lupa lak. Si Anwar tetiba muncul balik, dari Saudi dia bercerita sampai la ke Osaka. Tak sangka, he is keeping up with my latest updates. Curious I nak tau kenapa ... jeng jeng jeng.

No comments: