Thursday, March 06, 2008

New Chapter

Wah dah lama tak update blog ni. I was away for the summer, baru balik abt 2 weeks ago. Balik2 je dah sibuk ngan keje yg menimbun. Ada byk jugak latest story yg nak distorykan tapi ari ni nak kasik the gist saje. First, I'm back at my previous flat. Ada 2 flatmate baru - Joshua dari China, dia budak Marketing dan lagi sorang si Belinda. Makcik ni budak OZ, tgh study Design. How are they? Too early to say. Aku ni suka KIV. Lantak ko le nak buat apa, janji ko tak kacau my space. Si Mel dok kat flat sebelah. Tu ari aku agak bengkek kat dia sebab dia dah kebas brg makan aku dari freezer ngan fridge. Dah le dia makan aku nyer fish cakes and fish fingers (di mana dua2nya kotak baru yg blom bukak) dan 2 kampit biskut aku (yg jugak masih baru) masa aku balik cuti ari tu. Yang bestnya tu, dia siap gelak2 cite kat aku, kata nak ganti tapi terlupa. Apa punya omputih. Pada aku dah le ko amik without permission, dah makan, ganti la balik. Ni tak... buat tak tau je. Tu kira pada aku panjang tangan la tu. Nasib baik dia tak dok skali satu flat, ishhhhhh ... suka take things for granted. Ni dah jadi tukang jaga budak ni, perangai masih tak berubah. Malam tadi kena warning agaknya sebab terjerit2 kol 1.30am. She's not the one for the job ... dah salah pilih org.
Second, kat tempat aku buat kerja ni, sume tempat dah fully occupied. Ada Zayed, pakcik dari Saudi Arabia, Joy from here, sorang lagi makcik aku tak jumpa lagi. Dia dok kat tempat Melanie. Tadi si Zayed sibuk2 nak tanya tips, bila aku kasik buat mcm attitude "I know it all". Lemas aku rasa. Bila aku bukak mulut dia kata dia dah tau, dah tu gi la main jejauh, jgn kacau aku kalau ko tu dah pandai. Last2 bila aku kata, apa yg baik utk aku tak semestinya baik utk dia, dia kata... "oooo .. i know that". Cheh, lagi la berasap aku kan... lantak ko le. Agaknya aku ni mmg bermasalah nak berkomunikasi ngan mamat arab kut, sbb musti aku stress lepas tu. Some of them aku rasa kan, mmg pantang kut kalo ada org pompuan yg at the same par ngan dorang. Aku peduli pe... aku pon nak blaja kan. Dia ingat dia superior betul. Pas tu ada hati nak tanya opinion aku. Teringat aku kat Yousuf. Salin tak tumpah perangai.
Cuaca kat sini dah kurang sket panas nya. Autumn is back in action. Two of my friends are now here in Australia. K. Safiah ada kat Melbourne and si Linda ada kat Perth sini. Tapi aku tak jumpa pon lagi si Nyonya tu. K.Zill plak dah fly ke Edinburgh, dan Beena might be leaving for NZ jugak, if not kat Australia jugak. Now, bila gi Melaka pon dah tak de geng lagi. From all the cerita yg aku dgr, maybe it was right for me to leave. Kalau aku ada kat sana, ntah macam mana la aku melibatkan diri, heheehehe. Anyway, all the best to all of them, perjuangan baru bermula. Lolly plak, lain cite. Dia dah grad last February, Congratulations Lolly!. Tapinya, lepas grad terus pindah ke Hobart. Si Sven rupa2nya dapat offer blaja kat Uni of Tasmania, so tak jadik nak enrol kat Murdoch. Well, harap2nya dorang ok kat sana. I miss Lolly sbb she's one of my best mates here, i miss the lunch sessions every thursday, the trips to Carousel. Tak bleh la aku nak ngomel2 abt my kawan serumah, abt Janet, abt byk benda la ... Jumpa si Aboo gak kat Coles tu ari ... dah laaammmmaaaaa sungguh tak jumpa dia, dah grad dah pon budak tu. Masih mcm Aboo yg dulu, cuma I think he has lost some weight. Masih botak, hehehee. Dia kata nak carik keje, tapi buat masa ni dia jadik tukang masak utk adik dia. LoL ...
Ok lah, aku nak balik jap lagi. Sok sambung lagi.

3 comments:

Anonymous said...

Hmm...bagusnya ada new post! kebetulan teringat nak check out your blog. tgh boring nie, kat library. anyway all the best to u2 mate ;>

Sri_Kandi said...

weyyyy ... dah dok kat library ke? amacam? tak de ke highlander yg cun sorang dua? muahahahaha

Anonymous said...

highlander? hah..nanti aku teropong2 kot ada yg available :D