Wednesday, March 12, 2008

Tengah Hari Ini

Ari ni kalau diikutkan hati mmg aku tak dtg kampus sbb paneh, tapi oleh kerana aku dah sign up utk satu workshop nih, alahaaaiiiiii ... ku pjgkan jugak langkah ku nak gi skolah. Meeting ari Senin tu ari mmg betul2 mengganggu concentration aku je. Kena buat balik sume2 yg aku dah buat tu $%^&* tul. Bukannya apa, risau beb ... ada org kata ... "*******, it's nearing the end now!" Lagi la menambahkan "ke-tension-an" aku ni. Bila ari Senin dah gitu, makanya sampai ari ni aku mmg la sungguh blur. Yang mana satu nak buat dulu...itu ke ini. Ari tu buat "tak tepat", mcm mana aku nak menepatkannya. Aduhhhhhh ... nak tido pon teringat2. Memandangkan dah dok kat 2 jam kat opis si Scroogie, dia pon agaknya dah serender tgk aku. Last2 dia gelak, dia kata "Right now, you should go back, go for a drink. Or go for coffee and have a cake. The holiday in Msia is doing u this " Cisssssssss ... pandai org tua tu mengenakan aku balik. Takpe, takpe ... aku kata kat dia - "I'll be back" - ala2 the Terminator tu, and angkat beg teruih balik. What a day that was ...
Last nite, I had a flat meeting ngan my other roomies. Memandangkan ari ni a cleaning inspection, so si Bel ngan si Josh kena le cuci kitchen ngan lounge area. Si Bel telah diajar oleh si Yash, dan aku telah menyuruh2 dan mengecheck keje si Josh, hahahaha. Mamat tu aku rasa kena kasik crash course pasal cleaning, termasuk le mcm mana nak guna vacuum. Sumenya dia tak reti. Last2 we all rasa baik le buat meeting ... tanpa si Imi tu. Mula2 nak carik flat rep baru. Si Bel kasik nama aku, tapi nasib baik le si Yash kata aku ngan dia org senior, lagi pun aku dah jadik flat rep last year, and Yash mmg tak bleh. So org baru le yg kena jadik. Memandangkan si Josh tu sememangnya slalu blur, maka terpaksa le si Bel yg jadik flat rep. So... rules and regulations are discussed - the dos and the donts. Si Yash siap ckp kat Bel lagi jgn sampai dinding bergegar dah and to keep the noise down. ... Kuang kuang kuang ... tersipu2 minah tu. LoL... tu kisah si Xhai ngan si Bel. Nak tergelak pon ada.
Pas tu masing2 masak dan had dinner. Si Yash tgh syok membelai kete merah yg baru dibelinya tu. Si Bel masak frittatanya dan pas tu dok le bersembang ngan aku pasal trips dia. Minah ni byk gi backpacking around the world - in Asia as well as in Europe. Josh pulak cite pasal keturunan dia yg kononya dulu pernah memerintah negara China 2000 tahun lepas. Hehehehe, aku ngan Bel kata ... amboi keturunan emperor la tu ... Bel kata, oooo a prince eh. Mamat tu siap kata la dia tahu kungfu. Haahahaha .. satu ari nanti aku nak suruh dia demo sket. Pas tu dia tanya aku nyer first impression abt si Sam. Aku kata Sam aku tak berapa nak berkenan, tapi si Ray tu ok la. Bukannya apa, aku rasa Sam tu ada perasan action sket, mcm la dia tu tai-kor. Yg buat aku paling tak berkenan ialah ... aku dah kata aku ni org Malaysia, tapi si ngong-ngong sekor tu pepandai je kata aku ni org kepulauan Pacific yg mcm kunta kinte rambut kerinting tu. Cheh ... sekeh kang baru tau! Drp observation aku la kan ... aku rasa housemates aku yg mari dr Mauritius sumenya ok, tapi kut yg dtg dari HK mmg KO. Si Apek ni plak... ish masih lagi di bawah permerhatian.
PS/Tahun ni punya election aku tak de kat Msia. Dgr cite ada perubahan sket kat barisan pemerintahan yg baru. Nak cite politik mmg la aku tak reti dan tak berapa minat, whatever it is, aku berdoa agar Msia tak le bergaduh2. Tak aman nanti beb, rakyat gak menderita. Ni namanya cegah seblom parah. Org luar mmg tunggu masa je kita rebah.

2 comments:

Anonymous said...

kehkehkeh..this entry really made my day! soh mamat tu demo kungfu sket, tgk terer ke tak terer. hmm...yg paling tak tahan part kunta kinte tu la LOL

Sri_Kandi said...

:P:P:P cis ... rabun ke hape mamat tu, mana de rambut krenting, jenuh saya kata saya ni org mesia, dia ingat saya kunta kinte. lepeh tu, ada hati tanya ko ni abo ke ... berasap satu badan dibuatnya! %^&* tul.

Si perasan cucu cicit emperor tu plak jgn memain, pagi tadi breakfast baca buku you. Teka buku apa - ibsen nyer. Terkezut gua. Bila tanya kat dia pesal pe, dia kata ntah. Kehkehkeh ... respect aku kat org yg pepagi lagi dah menelaah karya2 ibsen ni. Malam tadi dah le saya buli2 dia ngan perkataan "psychic" - so much so, dia konpius dah maknanya. Sonok gak buli2 dia, hahahahaha. Dah lama tak buat keje buli2 ni.

Dari pemerhatian saya yg jauhhhhhh ni kan, ko nih mmg parah dah... nampak bebeno blom mula keroje. Ni musti kes "merendek-rendek" carik benda nak buat. Tak pe, tak pe ... I have a surprise for you.

Tunnggggggguuuuuuuuuuu ...


kita makan dulu. LoL :-)


pas tu saya kasik tau. hehehe