Friday, March 23, 2007

Ikan Keli Ikan Sembilang

Ahhhh ... dah kenyang dah. Just had my lunch - noodle and pepper beef, and iced coffee. Total - AUD6.70. Kalau la ari-ari mcm ni bleh bengkok jawabnya. Rasanya I should start cooking more next week so that boleh tapau bila gi uni. Ni asyik-asyik nak kuar duit, kering dibuatnya. Anyway, I got my books from Hong Kong today, buku K.S. Maniam and John Machado's. Tak sabar nak baca though I still have other things to do.
I went out with K. Yuss and family petang semalam. Met anak K. Yuss - si Amira. A young gal who has just finished school. Abg Ramli masih maintain cam dulu and he was driving a new car. Cantik and comfy gak - Mitsubishi Magna - kaler blue. Ingatkan ikut plan K. Yuss nak gi Mecca Meats nak beli lauk, last-last sampai sana kedai tu dah tutup. Abg. Ramli kata, blom sampai time dah tutup. Hehehehe ... Okeh, Mecca Meats tak de, Abg. Ramli took us to Garden City kat Booragoon. Dah lama aku tak gi sana. I like gak Garden City, ada Myers, ada David Jones, ada banyak lagi kedai2 lain. Tak shopping, just window shopping je. I bought some things kat kedai Reject Shop tu, kedai baru, tu ari tak de pon. And as usual gi Price Line. Suka tempat tu, things are quite reasonable.
On the way out, singgah kat Woolsworth. Survey the aisles ngan K. Yuss, last-last both of us ternampak la satu ikan ni. K. Yuss dgn gembiranya kata - eh..ikan keli. Aku pon terkejut gak tgk ikan tu. Kalau org Perak kata, tu ikan sembilang. Tapi orang belah2 Kedah panggil tu ikan keli. Kalau org belah2 the OZ land ni panggil ikan Cobbler. Hehehehehe... Ikan tu dah siap siang, headless. Seekor dalam AUD4.00. Makanya aku beli sekor, K. Yuss ambik 2 ekor. K. Yuss tanya nak masak apa, jeng jeng jeng ... aku kata nak masak gulai lemak cili api - tungguuuu ... itu menu ujung minggu ni. K. Yuss plak dah angan-angan cakap sedap kalau masak gulai rempah. Terus aku teringat kat kedai mamak kat Taman Pekaka yg aku suka gi ngan mak bakap aku kalau we all singgah di Parit Buntar. Dorang mesti ada gulai rempah ikan sembilang tu. Ikan keli mana de orang masak kari - tak masuk. Tapi deme kata ikan keli. Even kat Khaleel pon ada gak delicacy tu. Bila nak balik tu, si Yasmin lak kata lapar nak makan McD. Last-last K. Yuss cakap, gi Charcoal Chicken beli ayam. Dan aku pob balon la jugak tapau one whole spicy chicken and dinner set for makan malam. Sampai flat, ayam tu aku kerat masuk 4 different containers - teruuusss dok lam freezer. Tu akan jadi makan malam for the next few nites - depending on what I'm going to do with them. After dinner, I tried reading, but only managed to pass the first page. Pas tu terus caput. Letih maaa ...
Pagi tadi bangun, as usual gi melawat bilik kecil. Kuar-kuar je terkejut beruk tgk si Yousef kat bilik gosok gigi tu ... member in towel ... tengah posing depan cermin kut. Hahahahahaha ... terkejut dia tgk aku ... hahahahahaha ... caught him admiring his face ... LOL ... hehehe, mamat tu malu kut, sbb dia cepat2 blah. Aku no prob nyer ... ko nak posing ke, ko nak gosok gigi ke, ikut suka ko la. Jangan naked udah la ... ya aa auuuu ... haru haru ...
Misteri cerek ilang di ofis ni pon telah diselesaikan. Mata-mata gelap dah anto report, so tak payah panggil NCIS. Magnosh is making the ofis better now - I mean cleaner kitchen and bunga plastik Eileen dah duduk sana. Rasa-rasanya Bill pon suka kat Magnosh, sebab Magnosh selalu bawak goodies for us and buat air teh untuk mamat tu. Hahahaha ... okeh jugak la sbb ofis ni pon dah lama sunyi. Haaa... tu Bill dah cakap ... "Beauuutiful ... TQ". Si Magnosh telah pon berjaya menawan hati orang-orang di sini. Aku masih lagi berhati2 - sbb mak ngan bapak aku kata jgn biasa sgt makan budi orang. Sekali sekala tak apa, tak baik kalau expect it all the time. Ari ni tadi sepatutnya K. Yuss dah ajak nak check out this one new Deli. Tapi ntah macam mana aku rasa macam nak terus buat keje la plak. Dah lama tak mood macam ni. Might as well I finish up some work that I've been meaning to. So, trip ke Deli telah ku kensel kan dgn K. Yuss.
Ok lah ... time to get back to work. Have a great weekend folks!

No comments: