Wednesday, March 28, 2007

Merapu ... rapu ...

Hah ... ikan sembilang dah pon selamat masuk lam perut. Hehehehe, udah puweh org Perak kata, makan gulai lemak cabai burung ikan sembilang. Hari ni ada sesi mengadap belah pagi, dan akan disambung semula pada minggu depan. Adusss ... fenings, keje mesti maju ke depan. My weekend was not bad. Ada la beberapa keje tertangguh yang dapat dilangsaikan. Sempat masak dan sempat cuci baju. Che' Matt dan si Cokelat pon tak tukar baju. Maklumlah ... sejuk, kesian kat dorang. Cuma aku agak malas nak buat grocery shopping kat Coles. Tu tak apa, masih ada lagi makanan untuk dimakan. The guys in the flat, seperti biasa ... menghilangkan diri most of times, which is good sebab suasana yang sunyi agak mendamaikan untuk buat kerja. Cuma malam Sabtu tu aje, si Yousef telah bergendang dan berserunai dengan lagu Hindustan bersama sorang kawan dia. Lantak ko le, janji ko tak kacau aku. Tapinya... si Kevin telah menyuruh dia agak diam sedikit, hehehehe. Biasala .. flat rep aku tu skema sket. Dia kata dia nak study. Kevin ni aku rasa masih tak puas hati sebab tak dapat duduk kat flat yg dia mintak earlier. Suka bebeno dia bertanya pasal Erica and George James (tu dari Yousef sbb dia dulu dok kat situ). Kesian gak, tapi kan ... tempat baru ni pon tak le seteruk yang aku sangka. Ok la ... tu pada standard aku la, sebab I've been to other not-so-good places. Dan aku pon dah biasa dengan bilik aku. Tiap-tiap hari aku tgk pokok maple yang kaler nya semakin cekelat, pokok fir yg beso seberang jalan dan satu batang poko pine yg dari jauh macam dah senget tiup di angin. Musim luruh dah mula tunjuk belang semalam - a hi of 20 and lo of 6. Maknanya, baju panas sudah digunakan semalam. Sejuk. Tapinya, ramalan cuaca kata pas 2 ari ni, cuaca akan jadi ok sket. Ntah lah ... kali ni cuaca agak extreme sket. Dan aku rasa winter is going to be lagi sejuk dari yang sebelum ini.
Called Fatso and Dad too during the weekend. Yaang sonoknya, tak de sape2 pon kacau kalau aku guna tipon kat flat sebab mamat2 tu sume tak pakai tipon. Aku sorang la yang meng-conquer the phone. Hahahaha ... puas hati aku bersembang dgn sape2 yang aku nak. Hehehehe, my dad might be going to Darwin or Brisbane soon. Tapi dia kata lom confirm lagi. And I had good news from Linda jugak. She said dah confirm she's going to Murdoch end of July nanti. The whole family akan ikut gak. Hehehehe ... that's really great. Akan ada sesi minom kopi dgn dia nanti. I promised her that before I left the other day. So seronok. A good friend of mine is joining me Down-under.
So ... that's it for kali ni, me nak kuar jap ... sakit perut la plak pas makan nasik goreng smlm ... leceh tul ... chow chin chow ...

No comments: